Bedrijven of agencies op zoek naar whitelabel uitvoering
Search ad placement is meer en meer dynamisch geworden de laatste jaren. Top zoekadvertenties zijn namelijk niet altijd meer top zoekadvertenties.
Er zijn verschillende voorvallen gespot waar organische zoekresultaten boven de gesponsorde zoekadvertentie uitkomt. Als gevolg heeft Google hun definities van “top search ad” aangepast.
Linkedin Google Ads influencer Adriaan Dekker heeft hier al een mooi voorbeeld van gespot via een collega Google ads expert: de post vind je hier.
Dit is een nieuwe insteek van Google die claimt dat het “dedicated wilt blijven aan het koppelen van de JUISTE pagina met het zoekgedrag van de gebruiker.”
Dit benadrukt nog maar eens de sterkte van SEO. Het schrijven van hoogrelevante artikelen met betrekking tot bepaalde zoekwoorden. Voordien gingen sponsored search ads 99% van de tijd boven organische zoekresultaten uitkomen. Nu is het echter mogelijk dat je organisch resultaat zelfs boven een gesponsorde zoekadvertentie uitkomt.
Aangezien er nu een verschil is tussen “top zoekadvertenties” en “absolute top zoekadvertenties” kunnen SEA specialisten hierop inspelen. Het is cruciaal de juiste placement in de SERP van je zoekadvertentie te kennen, 2e of 3e plaats in de SERP is goedkoper dan de 1e plaats, maar kan ook een grote inpakt hebben op CTR.