Bedrijven of agencies op zoek naar whitelabel uitvoering

Kleine contextuele wijzigingen, grote boost in conversieratio

Conversion rate optimization

Conversion Rate Optimization (CRO) is het proces van het verbeteren van de effectiviteit van je website om meer bezoekers om te zetten in actiegerichte doelen, zoals aankopen, abonnementen, downloads of leads. Het draait allemaal om het maximaliseren van het rendement op je investeringen in marketing door de conversiepercentages te verhogen.

Het mooie van CRO is dat het gebaseerd is op data en testen, niet op giswerk. Je analyseert het gedrag van gebruikers, identificeert knelpunten in het conversieproces.

Verhoogde conversies

Dit is het meest voor de hand liggende voordeel. Door CRO toe te passen, zet je meer van je websitebezoekers om in actie, zoals aankopen, aanmeldingen of downloads. Dat betekent meer omzet en meer klanten voor jou!

Verbeterde ROI

Door het verhogen van je conversiepercentages krijg je meer waar voor je geld uit je marketinginspanningen. Je haalt meer rendement uit elke euro of dollar die je investeert in advertenties, SEO, sociale media en andere kanalen.

Betere gebruikservaring

Door gebruikersvriendelijke interfaces, duidelijke navigatie en relevante inhoud te bieden, zorg je voor tevreden klanten die terugkomen voor meer.

Heldere & accurate inzichten

CRO vereist grondige analyse van gebruikersgedrag en prestatiegegevens. Hierdoor krijg je diepgaande inzichten in wat wel en niet werkt op je site. Deze kennis kun je gebruiken om continue verbeteringen aan te brengen en je strategieën aan te passen op basis van echte data.
Starten in 4 stappen

Hoe ga ik te werk

Het bepalen van de doelstellingen

01

In een eerste gesprek definieren we de doelen. Wat wil je bereiken met CRO? Of het nu gaat om het verhogen van aankopen, aanmeldingen, downloads of iets anders, zorg ervoor dat je specifieke, meetbare doelen hebt.

Gebruikersgedrag analyseren

02

Vervolgens duik ik in de analytische gegevens om te begrijpen hoe gebruikers zich momenteel gedragen op je website of app. Welke pagina's hebben hoge bounce rates? Waar verlaten gebruikers het conversiepad? Deze inzichten helpen mij om potentiële knelpunten te identificeren.

Hypotheses formuleren, experimenten opzetten en A/B testen uitvoeren.

03

Op basis van die analyse stel ik hypotheses op over waarom gebruikers mogelijk niet converteren. Misschien is de call-to-action niet duidelijk genoeg, of misschien is de pagina te lang. Ik maak enkel aannames die kunnen getest en ganalyseerd worden.

Resultaten analyseren en de winnende variant implementeren

04

Na het uitvoeren van onze tests, analyseren we de resultaten om te zien welke variant de winnaar is. Let op statistische significantie en kijk naar metrics zoals conversiepercentages, klikfrequenties en gemiddelde sessieduur.

Zodra we onze winnende variant hebben geïdentificeerd, implementeren we deze op je website of app. Dit wordt nu je nieuwe standaard, maar blijf wel experimenteren en optimaliseren!